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. 2010 Mar;5(1):33-37.
doi: 10.1159/000272223. Epub 2010 Feb 16.

Inflammatory Breast Diseases during Lactation: Milk Stasis, Puerperal Mastitis, Abscesses of the Breast, and Malignant Tumors - Current and Evidence-Based Strategies for Diagnosis and Therapy

Affiliations

Inflammatory Breast Diseases during Lactation: Milk Stasis, Puerperal Mastitis, Abscesses of the Breast, and Malignant Tumors - Current and Evidence-Based Strategies for Diagnosis and Therapy

Michael Abou-Dakn et al. Breast Care (Basel). 2010 Mar.

Abstract

BACKGROUND: Breast diseases during the lactation period are of high importance because they can be an essential cause for early cessation of breastfeeding. METHODS: To provide a comprehensive overview on the current recommendations of diagnostics and therapies, a systematic literature research was performed on a variety of online medical databases. RESULTS: The primary aim of all therapy is a quick reduction of pain to allow continued breastfeeding. Each particular form of breast disease requires a specific therapy. These can range from conservative measures to antibiotics and surgical procedures. All therapeutic measures, including pharmacotherapy, are normally not an indication for cessation of breastfeeding. CONCLUSION: Because the majority of breast diseases during the postnatal period occur only after the women have left the maternity clinics, all involved healthcare workers should educate women especially on preventive measures.

Hintergrund: Brusterkrankungen der Stillzeit (wunde Brustwarzen, Milchstau, Mastitis, Abszess) sind sehr bedeutend, da sie als wichtigster Grund für das frühzeitige Abstillen gelten.

Methoden: Um eine Übersicht zu aktuellen Empfehlungen der Diagnostik und Therapie geben zu können, wurde eine systematische Literaturrecherche in verschiedenen medizinischen Datenbanken durchgeführt.

Ergebnisse: Primäres Ziel der Therapie ist es, die Beschwerden rasch zu reduzieren, um ein Weiterstillen zu ermöglichen. Die jeweilige Form der Brusterkrankung bedarf einer spezifischen Therapie. Diese reicht von konservativen physikalischen Maßnahmen über anti-biotische Therapien bis hin zu operativen Eingriffen bei einem Abszess. Die therapeutischen Maßnahmen, aber auch die medikamentöse Therapie, stellen in der Regel keine Indikation zum Abstillen dar.

Schlussfolgerung: Da der Großteil der Erkrankungen erst im Wochenbett außerhalb der Betreuung der Geburtsklinik auftritt, sollten die beteiligten Berufsgruppen die Frauen vor allem auch über präventive Maßnahmen aufklären.

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References

    1. Ip S, Chung M, Raman G, Chew P, Magula N, Devine D, Trikalinos T, Lau J. Breastfeeding and maternal and infant health outcomes in developed countries. Evid Rep Technol Assess. 2007;13:1–186. - PMC - PubMed
    1. Schwartz K, D'Arcy HJ, Gillespie B, Bobo J, Longeway M, Foxman B. Factors associated with weaning in the first 3 months postpartum. J Fam Pract. 2002;51:439–444. - PubMed
    1. Foxman B, D'Arcy H, Gillespie B, Bobo JK, Schwartz K. Lactation mastitis: Occurrence and medical management among 946 breastfeeding women in the United States. Am J Epidemiol. 2002;155:103–114. - PubMed
    1. Kinlay JR, O'Connell DL, Kinlay S. Incidence of mastitis in breastfeeding women during the six months after delivery: A prospective cohort study. Med J Aust. 1998;169:310–312. - PubMed
    1. Waldenstrom U, Aarts C. Duration of breastfeeding and breastfeeding problems in relation to length of postpartum stay: A longitudinal cohort study of a national Swedish sample. Acta Paediatr. 2004;93:669–676. - PubMed