Skip to main page content
U.S. flag

An official website of the United States government

Dot gov

The .gov means it’s official.
Federal government websites often end in .gov or .mil. Before sharing sensitive information, make sure you’re on a federal government site.

Https

The site is secure.
The https:// ensures that you are connecting to the official website and that any information you provide is encrypted and transmitted securely.

Access keys NCBI Homepage MyNCBI Homepage Main Content Main Navigation
. 2012 Feb;39(1):23-27.
doi: 10.1159/000335720. Epub 2011 Dec 27.

Cord Blood Banking and Transplantation in China: A Ten Years Experience of a Single Public Bank

Affiliations

Cord Blood Banking and Transplantation in China: A Ten Years Experience of a Single Public Bank

Jinhui Liu et al. Transfus Med Hemother. 2012 Feb.

Abstract

BACKGROUND: Umbilical cord blood (UCB) has successfully used for transplantation to treat hematologic malignancies and genetic diseases. Herein, we describe the experience generated in a single public UCB bank at Zhejiang Province in China. METHODS: Good manufacturing practice and standard operating procedures were used to address donor selection as well as UCB collection, processing, and cryopreservation. Total nucleated cells (TNCs), cellular viability, CD34+ cells, and colony-forming units were determined, and infectious diseases screening test, sterility test, and HLA typing for UCB units were done. RESULTS: Only 18.51% of all collected UCB units met storage criteria, and 7,056 UCB units were cryopreserved in 10 years. The volume of UCB units was 95.0 ± 22.0 ml. The number of TNCs before and after processing was 13.32 ± 3.63 × 10(8) and 10.63 ± 2.80 × 10(8), respectively, and the recovery rate was 80.71 ± 11.26%. 0.4344 ± 0.1874% of the TNCs were CD34+ cells. The CFU-GM was 32.1 ± 28.0 colonies per 1 × 10(5) nucleated cells. Based mainly on HLA and nucleated cell content, 26 UCB units were released for transplantation. CONCLUSIONS: A public UCB bank was successfully established in China; collection and processing of UCB units should be optimized in order to gain maximum volume and cell count.

Hintergrund: Nabelschnurblut wird mit Erfolg transplantiert, um hämatologische und genetisch bedingte Erkrankungen zu behandeln. In dieser Arbeit werden die Erfahrungen einer einzelnen öffentlichen Nabelschnurblutbank in der Zhejiang-Provinz in China beschrieben.

Methoden: Good Manufacturing Practice und Standard Operating Procedures kamen bei der Spenderselektion wie auch bei der Nabelschnurblutentnahme, −verarbeitung und −kryokonservierung zum Einsatz. Die Gesamtzahl kernhaltiger Zellen (total nucleated cells; TNCs), die zelluläre Viabilität, die Anzahl der CD34+ Zellen und der Kolonie bildenden Einheiten wurden bestimmt und folgende Tests durchgeführt: Screening-Test auf infektiöse Erkrankungen, Sterilitätstest und HLA-Typisierung.

Ergebnisse: Nur 18,51% aller gesammelten Nabelschnurblut-Einheiten erfüllten die Lagerungsbedingen, und 7056 Einheiten wurden kryokonserviert in 10 Jahren. Das mittlere Volumen der Nabelschnurblut-Einheiten betrug 95,0 ± 22,0 ml. Die Anzahl der TNCs vor bzw. nach der Prozessierung war 13,32 ± 3,63 × 108 bzw. 10,63 ± 2,80 × 108, und die Rückgewinnungsrate betrug 80,71 ± 11,26%. 0,4344 ± 0,1874% der TNCs waren CD34+ Zellen. Der CFU-GM war 32,1 ± 28,0 Kolonien pro 1 × 105 kernhaltiger Zellen. 26 Nabelschnurblut-Einheiten wurden, im Wesentlichen basierend auf HLA und Gehalt an kernhaltigen Zellen, zur Transplantation freigegeben.

Schlussfolgerung: In China wurde eine öffentliche Nabelschnurblutbank erfolgreich etabliert, allerdings sollten Sammlung und Prozessierung der Nabelschnurblut-Einheiten optimiert werden, um das größte Volumen und die höchste Zellzahl zu erzielen.

PubMed Disclaimer

Similar articles

Cited by

References

    1. Hurley CK, Raffoux C. World Marrow Donor Association: international standards for unrelated hematopoietic stem cell donor registries. Bone Marrow Transplant. 2004;34:103–110. - PubMed
    1. Hurley CK, Foeken L, Horowitz M, Lindberg B, McGregor M, Sacchi N. WMDA Accreditation and Regulatory Committees: Standards, regulations and accreditation for registries involved in the worldwide exchange of hematopoietic stem cell donors and products. Bone Marrow Transplant. 2010;45:819–824. - PubMed
    1. Wernet PW. The international NETCORD foundation. In: Broxmeyer HE, editor. Cord Blood: Biology, Immunology, Banking and Clinical Transplantation. Bethesda: AABB Press; 2004. pp. 429–435.
    1. Eapen M, Rubinstein P, Zhang MJ, Stevens C, Kurtzberg J, Scaradavou A, Loberiza FR, Champlin RE, Klein JP, Horowitz MM, Wagner JE. Outcomes of transplantation of unrelated donor umbilical cord blood and bone marrow in children with acute leukaemia: a comparison study. Lancet. 2007;369:1947–1954. - PubMed
    1. Kurtzberg J, Prasad VK, Carter SL, Wagner JE, Baxter-Lowe LA, Wall D, Kapoor N, Guinan EC, Feig SA, Wagner EL, Kernan NA. COBLT Steering Committee: Results of the Cord Blood Transplantation Study (COBLT): clinical outcomes of unrelated donor umbilical cord blood transplantation in pediatric patients with hematologic malignancies. Blood. 2008;112:4318–4327. - PMC - PubMed