[Follow up care of the preterm infant]
- PMID: 24168798
- DOI: 10.1024/0040-5930/a000460
[Follow up care of the preterm infant]
Abstract
The birthrate of preterm infants in Switzerland has remained stable over the last few years with 7.3 % of all live births in 2011. Although outcome and survival have significantly improved in the last decades, morbidity and mortality of preterm infants are still challenging the health care system. Important sequelae especially of extreme preterm birth are bronchopulmonary dysplasia (BPD), impaired growth and neurodevelopmental delay. Respiratory problems following discharge are more common among preterm infants and include an increased risk of cough, wheeze and airway hyperresponsiveness leading to a higher re-hospitalization rate in the first year of life compared to term infants. Routine vaccinations should be administered according to the chronological age. For very preterm infants an accelerated vaccination schedule is recommended. Respiratory-Syncytial-Virus (RSV) immunoglobulin is available for infants with moderate and severe BPD. Growth and neurodevelopment of preterm infants should be closely monitored. In the first 24 months of life, interpretation of the findings should take the preterm birth into account and gestational age should be corrected accordingly. Preterm infants are at risk for neurodevelopmental impairment including vision and hearing. Early detection of neurodevelopmental problems and implementation of appropriate interventions can improve outcome.
Die medizinische Versorgung frühgeborener Kinder hat sich in den vergangenen Jahrzehnten kontinuierlich verbessert und zu einer reduzierten Mortalität und Morbidität in dieser Population geführt. Dennoch sind die gesundheitlichen Folgen der Frühgeburt bei einigen dieser Kinder erheblich und stellen eine Herausforderung für das Gesundheitssystem dar. Als typische Komplikationen der Frühgeburtlichkeit sind die Bronchopulmonale Dysplasie, Wachstumsstörungen, psychomotorische Retardierung und neurologische Defizite zu nennen. Respiratorische Probleme und damit assoziierte Rehospitalisationen treten bei ehemaligen Frühgeborenen insbesondere in den ersten Lebensjahren gehäuft auf. Eine Betreuung dieser Kinder setzt eine genaue Kenntnis der Krankengeschichte voraus und umfasst unter anderem eine regelmäßige Kontrolle von Wachstum und neurokognitiver Entwicklung einschließlich des Sehens und Hörens. Für frühgeborene Kinder gibt es spezielle Empfehlungen. Bei Auffälligkeiten in der psychomotorischen Entwicklung sollten zeitnah entsprechende Therapien implementiert werden.
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