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Review
. 2016 Apr;76(4):377-382.
doi: 10.1055/s-0041-110204.

Diagnostic Methods of Ectopic Pregnancy and Early Pregnancy Loss: a Review of the Literature

Affiliations
Review

Diagnostic Methods of Ectopic Pregnancy and Early Pregnancy Loss: a Review of the Literature

A Hamza et al. Geburtshilfe Frauenheilkd. 2016 Apr.

Abstract

This review article presents recent evidence on early pregnancy loss and ectopic pregnancy. In the light of recent evidence, the β-hCG discriminatory zone may be extended in clinically stable cases without evidence of bleeding. A possible cut-off is 4300 mIU/ml, which corresponds to when a sonographer should detect an intrauterine pregnancy. Embryonic demise can be confirmed when a transvaginal ultrasound finding shows no heartbeat in an embryo of more than 7 mm CRL, no embryo in a gestational sac having a mean sac diameter of more than 25 mm, or no appearance of an embryo within 7-10 days after the primary examination. These are considered definitive signs of embryonic demise. Suggestive signs of embryonic demise require closer monitoring of the pregnancy.

Der vorliegende Übersichtsartikel gibt einen Überblick über die neuesten Forschungsergebnisse zu Frühabort und Extrauteringravidität. Nach den neuesten Forschungsergebnissen könnte der Referenzbereich für β-hCG-Werte in klinisch stabilen Patientinnen ohne Blutungen ausgedehnt werden. Als möglicher Cut-off-Wert wird ein Wert von 4300 mIU/ml diskutiert, welcher ungefähr dem Zeitpunkt entspricht, an dem die Schwangerschaft auch per Ultraschall festzustellen sein sollte. Ultraschall kann zur Bestätigung eines Frühaborts dienen, wenn sich bei einem Embryo mit einer SSL von mehr als 7 mm keine Herztätigkeit feststellen lässt, bzw. sich kein Embryo in einer Fruchtblase mit einem durchschnittlichen Durchmesser von mehr als 25 mm befindet, oder wenn kein Embryo innerhalb von 7–10 Tagen nach der Erstuntersuchung aufzufinden ist. Diese Befunde sind allesamt als definitive Hinweise auf einen embryonalen Tod zu werten. Bei Anzeichen, die auf einen Frühabort hindeuten, ist eine engmaschige Überwachung der Patientin notwendig.

Keywords: early pregnancy loss; ectopic pregnancy; fetal demise; ultrasound; β-hCG.

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Conflict of interest statement

Conflict of Interest None.

Figures

Fig. 1
Fig. 1
The diagnosis of early pregnancy summarized in a flow chart.
Fig. 2 a
Fig. 2 a
and ba Expanded amnion sign: transvaginal US of a small embryo surrounded by an amniotic sac. This sac is too big for the measured CRL. For early embryos, the CRL is proportionally related to the amnion diameter. This embryo should be approximately 10 mm in size, much larger than in this case (published with permission) . b Yolk stalk: an embryo (E) of a CRL < 5 mm and no cardiac activity. Although short, a yolk stalk (YSt) can be recognized separating the embryo from the yolk sac (YS), which indicates a more advanced gestational age than would have been concluded from the CRL alone (published with permission) .
Fig. 3
Fig. 3
Retrochorial hematoma in the first trimester on lining the anterior wall of the uterus (marked by multiple white squares in the image – image provided by the authors).

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