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Case Reports
. 2017 Aug 14:15:Doc12.
doi: 10.3205/000253. eCollection 2017.

Bilateral rhabdoid meningioma mimicking glioma: an unusual occurrence

Affiliations
Case Reports

Bilateral rhabdoid meningioma mimicking glioma: an unusual occurrence

Varsha Dalal et al. Ger Med Sci. .

Abstract

Rhabdoid meningioma is an infrequent variant of meningioma, introduced for the first time in the 2000 World Health Organization's classification of tumors of the nervous system. Owing to its aggressive clinical course and high proliferative index, it has been classified as a grade III neoplasm. We describe a fifty-year-old male with headache, weakness of limbs, and altered sensorium. CT showed hetero-dense enhancing mass lesions in both right and left parietal areas raising suspicion of high grade glioma. Histopathologic and immunohistochemical examination revealed a tumor with features of rhabdoid meningioma. A review of literature did not reveal any bilateral occurrence of this tumor.

Das rhabdoide Meningeom ist eine seltene Meningeom-Variante, die erstmals im Jahr 2000 in die WHO-Klassifikation von Tumoren des zentralen Nervensystems aufgenommen wurde. Aufgrund ihrer Aggressivität und hohen Proliferation wurde sie als Grad III-Neoplasie klassifiziert. Wir berichten über einen 50-jährigen Mann mit Kopfschmerzen, Schwäche der Extremitäten und verändertem Empfindungsvermögen. Das CT zeigte heterodense, sich vergrößernde Läsionen sowohl in der rechten als auch in der linken Parietalregion, die auf ein hochgradiges Gliom hinwiesen. Histopathologische und immunhistochemische Untersuchungen ließen einen Tumor mit Eigenschaften eines rhabdoiden Meningeoms erkennen. In der ausgewerteten Fachliteratur konnte kein Fall eines beidseitig auftretenden Tumors gefunden werden.

Keywords: bilateral; meningioma; rhabdoid.

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Conflict of interest statement

The authors declare that they have no competing interests.

Figures

Figure 1
Figure 1. CT image showing hetero-dense lesions in both right and left parietal areas
Figure 2
Figure 2. Figure 2(a): Section showing tumor with large areas of necrosis (H&E 40X); (b): Large polygonal cells with abundant eosinophilic cytoplasm, eccentric nuclei, prominent nucleoli and brisk mitoses (H&E 400X)
Figure 3
Figure 3. Immunohistochemistry showing positivity for (a): EMA, (b): D2-40, (c): Ki67

References

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