Skip to main page content
U.S. flag

An official website of the United States government

Dot gov

The .gov means it’s official.
Federal government websites often end in .gov or .mil. Before sharing sensitive information, make sure you’re on a federal government site.

Https

The site is secure.
The https:// ensures that you are connecting to the official website and that any information you provide is encrypted and transmitted securely.

Access keys NCBI Homepage MyNCBI Homepage Main Content Main Navigation
. 2017 Nov 15;34(5):Doc63.
doi: 10.3205/zma001140. eCollection 2017.

The postgraduate medical education pathway: an international comparison

Affiliations

The postgraduate medical education pathway: an international comparison

Margot M Weggemans et al. GMS J Med Educ. .

Abstract

An at first sight seemingly coherent, global medical workforce, with clearly recognizable specialities, subspecialties and primary care doctors, appears at a closer look quite variable. Even within the most progressive countries as to the development of medical education, with educators who regularly meet at conferences and share major journals about medical education, the differences in structures and regulations are big. This contribution focuses on the preparation, admission policy, duration, examinations, and national competency frameworks in postgraduate speciality training in Germany, the USA, Canada, the UK, Australia and the Netherlands. While general objectives for postgraduate training programs have not been very clear, only recently competency-frameworks, created in a limited number of countries, serve harmonize objectives. This process appears to be a challenge and the recent creation of milestones for the reporting on progress of individual trainees (in the US and in Canada in different ways) and the adoption of entrustable professional activities, a most recent concept that is quickly spreading internationally as a framework for teaching and assessing in the clinical workplace is an interesting and hopeful development, but time will tell whether true harmonization across countries will happen.

Was auf den ersten Blick als kohärente, globale Einheit der in der Medizin Beschäftigten erscheint, mit klar erkennbaren Fachgebieten, Teilfachgebieten und den Hausärzten, ist beim genaueren Hinsehen doch recht unterschiedlich. Auch in den in der Entwicklung der Medizinerausbildung fortschrittlichsten Ländern, in denen sich die Ausbilder regelmäßig auf Konferenzen treffen und die wichtigsten medizinischen Fachzeitschriften lesen, sind die strukturellen und gesetzlichen Unterschiede sehr groß. Dieser Beitrag beschäftigt sich mit der Vorbereitung, Zulassungspolitik, Dauer, den Examina und den nationalen Kompetenzrahmenbedingungen in der Facharztausbildung in Deutschland, USA, Kanada, dem Vereinigten Königreich, Australien und den Niederlanden. Die allgemeinen Ziele der Programme für die Postgraduiertenausbildung waren bisher nicht klar definiert, aber in der letzten Zeit werden übereinstimmende Ziele in Kompetenzrahmen gesetzt, die von einigen Ländern geschaffen wurden. Dieser Prozess stellt sich als schwierig heraus. Zwar wurden kürzlich Meilensteine für das Reporting von Fortschritten einzelner Auszubildender (in den USA und Kanada auf unterschiedliche Weise) geschaffen, und auch das vor Kurzem übernommene Konzept „entrustable professional activities“, das sich als Rahmen für das Unterrichten und Bewerten am klinischen Arbeitsplatz schnell international ausbreitet, scheint ein interessanter und hoffnungsvoller Ansatz, aber man wird erst mit der Zeit wissen, ob sich die Länder wirklich einander annähern.

Keywords: national licensing examinations; postgraduate medical education; residency program; specialty training; undergraduate medical education.

PubMed Disclaimer

Figures

Table 1
Table 1. Selected features of postgraduate medical education in Australia, Canada, Germany, the Netherlands, UK, and USA

References

    1. Wijnen-Meijer M, Burdick W, Alofs L, Burgers C, ten Cate O. Stages and transitions in medical education around the world: Clarifying structures and terminology. Med Teach. 2013;2(35):301–307. doi: 10.3109/0142159X.2012.746449. Available from: http://dx.doi.org/10.3109/0142159X.2012.746449. - DOI - DOI - PubMed
    1. Duncan A, Poddar M. Preparation of IMGs for Residency Training in Canada. Can Med Educ J C. 2012;3(1:):e78–e79. Available from: http://cmej.ca/cmej/index.php/cmej/article/view/209/91. - PMC - PubMed
    1. Frenk J, Chen L, Bhutta Z, Cohen J, Crisp N, Evans T, Fineberg H, Garcia P, Ke Y, Kelley P, Kistnasamy B, Meleis A, Naylor D, Pablos-Mendz A, Reddy S, Scrimshaw S, Sepulveda J, Serwadda D, Zurayk H. Health professionals for a new century: Transforming education to strengthen health systems in an interdependent world. Lancet. 2010;376(9756):1923–1958. doi: 10.1016/S0140-6736(10)61854-5. Available from: http://dx.doi.org/10.1016/S0140-6736(10)61854-5. - DOI - DOI - PubMed
    1. European Commission. Directive on the recognition of professional qualifications. Off J Eur Union. 2005;(255):22–142.
    1. Cumming A, Ross M. The Tuning Project for Medicine--learning outcomes for undergraduate medical education in Europe. Med Teach. 2007;29(7):636–641. doi: 10.1080/01421590701721721. Available from: http://dx.doi.org/10.1080/01421590701721721. - DOI - DOI - PubMed