Kehlkopf-Karzinom: Wundbettbiopsien nach TLM-Behandlung sinnvoll
- PMID: 30736060
- DOI: 10.1055/a-0785-0981
Kehlkopf-Karzinom: Wundbettbiopsien nach TLM-Behandlung sinnvoll
Abstract
Hendriksma M et al. Evaluation of surgical margin status in patients with early glottic cancer (Tis-T2) treated with transoral CO2 laser microsurgery, on local control. Eur Arch Otorhinolaryngol 2018; 275: 2333–2340 BEI PATIENTEN MIT PRIMäREM KEHLKOPF-PLATTENEPITHELKARZINOM (TIS-T2) BEURTEILTEN NIEDERLäNDISCHE KOPF- UND HALS-CHIRURGEN DEN EFFEKT DES RESEKTIONSRAND-STATUS AUF DIE LOKALE KONTROLLRATE NACH BEHANDLUNG MIT TRANSORALER CO2-LASER-MIKROCHIRURGIE (TLM). DARüBER HINAUS üBERPRüFTEN DIE BEDEUTUNG ZUSäTZLICHER WUNDBETTBIOPSIEN.
Conflict of interest statement
Disclosure The authors report no conflicts of interest in this work.
Comment on
-
Evaluation of surgical margin status in patients with early glottic cancer (Tis-T2) treated with transoral CO2 laser microsurgery, on local control.Eur Arch Otorhinolaryngol. 2018 Sep;275(9):2333-2340. doi: 10.1007/s00405-018-5070-9. Epub 2018 Jul 19. Eur Arch Otorhinolaryngol. 2018. PMID: 30027440 Free PMC article.
Publication types
LinkOut - more resources
Full Text Sources