Skip to main page content
U.S. flag

An official website of the United States government

Dot gov

The .gov means it’s official.
Federal government websites often end in .gov or .mil. Before sharing sensitive information, make sure you’re on a federal government site.

Https

The site is secure.
The https:// ensures that you are connecting to the official website and that any information you provide is encrypted and transmitted securely.

Access keys NCBI Homepage MyNCBI Homepage Main Content Main Navigation
Review
. 2018;75(8):471-477.
doi: 10.1024/0040-5930/a001027.

[Aortic aneurysms - epidemiology and therapeutic options]

[Article in German]
Affiliations
Review

[Aortic aneurysms - epidemiology and therapeutic options]

[Article in German]
Edin Mujagic et al. Ther Umsch. 2018.

Abstract

Aortic aneurysms - epidemiology and therapeutic options Abstract. Aortic aneurysms can arise in any part of the aorta between its root and its bifurcation. Men over the age of 65 are most commonly affected while the prevalence increases with age. Risk factors are identical with those for any atherosclerotic disease. Treatment is always invasive while its indication depends on the expected risk of rupture (which in turn depends on the maximum diameter) and the risk of the treatment itself. While perioperative mortality rates are significantly lower after endovascular than after open aneurysm repair, long-term mortality rates are not.

Zusammenfassung. Aortenaneurysmata können jeden Teil der Aorta zwischen Aortenwurzel und Aortenbifurkation betreffen. Am häufigsten sind Männer über 65 Jahre betroffen, die Prävalenz steigt mit dem Alter. Die Risikofaktoren für ein Aneurysma sind identisch mit denjenigen für die Atherosklerose. Die Behandlung ist immer invasiv, die Indikation dafür ergibt sich aus dem zu erwartenden Rupturrisiko, welches primär vom maximalen Durchmesser abhängt und dem Risiko der Behandlung. Die perioperative Mortalität und andere Komplikationen konnten durch die Einführung der endovaskulären Therapie mit Stentgrafts im Vergleich zur offenen Operation signifikant gesenkt werden, die Langzeitmortalität hingegen ist nach der endovaskulären Therapie nicht tiefer als nach der offenen Operation.

PubMed Disclaimer

LinkOut - more resources