Skip to main page content
U.S. flag

An official website of the United States government

Dot gov

The .gov means it’s official.
Federal government websites often end in .gov or .mil. Before sharing sensitive information, make sure you’re on a federal government site.

Https

The site is secure.
The https:// ensures that you are connecting to the official website and that any information you provide is encrypted and transmitted securely.

Access keys NCBI Homepage MyNCBI Homepage Main Content Main Navigation
Randomized Controlled Trial
. 2020;27(2):97-104.
doi: 10.1159/000504357. Epub 2019 Nov 21.

The Effect of Individualized Developmental Care Practices in Preterm Infants

Affiliations
Randomized Controlled Trial

The Effect of Individualized Developmental Care Practices in Preterm Infants

Dilek Küçük Alemdar et al. Complement Med Res. 2020.

Abstract

Background: Preterm infants are vulnerable humans requiring much care and attention. They may be exposed to irregular noise, light, and odor in the neonatal intensive care unit for a period of several weeks or months. This study was carried out to determine the effect of individualized developmental care on physiological parameters, growth, and transition to oral feeding in preterm infants.

Methods: The study was a randomized controlled trial. The sample comprised premature infants meeting the inclusion criteria. They were randomly assigned to four groups: the maternal voice group, the breast milk odor (BMO) group, the incubator cover (IC) group, and the control group.

Results: No statistically significant difference was found between the groups in terms of weight, height, and head circumference at time of discharge. Mean SO2 values were statistically higher in the IC group than the other groups; however, the heart rate and respiratory rate were not statistically different in a significant sense between the groups. The briefest duration of transition to total oral feeding was seen in the BMO group.

Conclusion: Individualized developmental care practices based on the results of these interventions are likely to support the care of preterm infants. Breast milk odor may ease the transition to breastfeeding.

Hintergrund: Frühgeborene unterliegen vielfältigen Risiken und bedürfen aufwendiger Pflege und Versorgung. In der Neugeborenen-Intensivstation sind sie über Wochen oder Monate hinweg unnatürlichen Geräusch-, Licht- und Geruchsreizen ausgesetzt. In der hier vorge­stellten Studie wurden die Auswirkungen einer individualisierten entwicklungsfördernden Pflege auf physiologische Parameter, das Wachstum und den Umstieg auf orale Ernährung bei Frühgeborenen untersucht. Metho­den: Die Studie war eine randomisierte, kontrollierte Studie. Die Studienpopulation umfasste frühgeborene Säuglinge, die die Einschlusskriterien erfüllten. Sie wurden per Randomisierung in vier Gruppen aufgeteilt: je eine Gruppe mit Exposition gegenüber der Stimme der Mutter (SM) oder dem Geruch von Muttermilch (GM) oder mit Abdeckung des Inkubators (AI), außerdem eine Kontrollgruppe (K). Ergebnisse: Zwischen den Gruppen war in Bezug auf Gewicht, Größe oder Kopfumfang zum Zeitpunkt der Entlassung kein statistisch signifikanter Unterschied feststellbar. Die mittleren SO2-Werte waren in der AI-Gruppe höher als in den anderen Gruppen; die Herz- und Atemfrequenz hingegen wiesen bei keiner der Gruppen einen statistisch signifikanten Unterschied auf. Der Umstieg auf vollständig orale Ernährung erfolgte am schnellsten in der GM-Gruppe. Schlussfolgerung: Indivi­dualisierte entwicklungsfördernde Pflegemaßnahmen, die sich auf diese Interventionsergebnisse stützen, haben gute Aussichten, die Pflege von Frühgeborenen zu verbessern. Der Geruch von Muttermilch erleichtert mögli­cherweise den Übergang zur Stillernährung.

Keywords: Breastfeeding smell; Incubator cover; Mother voice; Preterm infant.

PubMed Disclaimer

Publication types