Current evidence base for kinematic alignment
- PMID: 32507940
- DOI: 10.1007/s00132-020-03932-6
Current evidence base for kinematic alignment
Abstract
Background: Kinematic alignment recently became an alternative alignment option for total knee arthroplasty (TKA). Beside previous studies assessing mechanical alignment in comparison to unintentional malalignment of TKA in terms of implant survival and clinical outcome, more and more studies have focused on the direct comparison of intentional kinematic alignment with mechanical alignment of the prosthesis. In the past 5 years the number of studies with respect to kinematic alignment has risen from 11 to 91 studies.
Aim: The aim of this review article is to give a narrative overview of the current literature in the debate concerning kinematic and mechanical alignment in TKA.
HINTERGRUND: Das kinematische Alignment hat sich in den letzten Jahren zu einer etablierten Methode in der Knieendoprothetik entwickelt. Neben früheren Studien, welche die mechanische Ausrichtung im Vergleich zur unbeabsichtigten Fehlpositionierung der Knieendoprothese (Varus- und Valgusfehlstellung) im Hinblick auf das Implantatüberleben und das klinische Ergebnis untersuchten, konzentrieren sich immer mehr Studien auf den direkten Vergleich der kinematischen und mechanischen Prothesenausrichtung. In den letzten 5 Jahren ist die Anzahl der Studien zum kinematischen Alignment von rund 11 auf 91 Studien gestiegen. ZIEL: Das Ziel dieses Beitrags ist es, einen Überblick über die aktuelle Literaturlage hinsichtlich des kinematischen im Vergleich zum mechanischen Alignment in der Knietotalendoprothetik zu geben.
Keywords: Alternative alignment; Implant survival; Mechanical alignment; Review; Total knee arthroplasty.
References
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- Blakeney W, Clément J, Desmeules F, Hagemeister N, Rivière C, Vendittoli P‑A (2019) Kinematic alignment in total knee arthroplasty better reproduces normal gait than mechanical alignment. Knee Surg Sports Traumatol Arthrosc 27:1410–1417. https://doi.org/10.1007/s00167-018-5174-1 - DOI
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