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Review
. 2021 Mar;70(3):247-249.
doi: 10.1007/s00101-020-00851-1.

[Automatic load-distributing band CPR (AutoPulse™) in prone position, feasible?]

[Article in German]
Affiliations
Review

[Automatic load-distributing band CPR (AutoPulse™) in prone position, feasible?]

[Article in German]
U Pietsch et al. Anaesthesist. 2021 Mar.

Abstract

Background: Due to SARS-CoV‑2 respiratory failure, prone positioning of patients with respiratory and hemodynamic instability has become a frequent intervention in intensive care units (ICUs), and even in patients undergoing transfer in an ambulance or helicopter. It has become increasingly important how to perform safe and effective CPR in prone position, achieving both an optimal outcome for the patient and optimal protection of staff from infection.

Materials and methods: We conducted feasibility tests to assess the effects of CPR with an automatic load-distributing band (AutoPulse™) in prone position and discussed different aspects of mechanical chest compression (mCPR) in prone position.

Results: In supine position, AutoPulse™ generated a constant pressure depth of 3cm at a frequency of 84/min. In prone position, AutoPulse™ generated a constant pressure depth of 2.6cm at a frequency of 84/min.

Conclusion: We found mCPR to be feasible in manikins in both prone and supine positions.

Zusammenfassung: HINTERGRUND: Während der SARS-CoV-2-Pandemie ist die Bauchlagerung für Patienten mit schwerem „acute respiratory distress syndrome“ (ARDS) zu einem etablierten Therapieverfahren auf vielen Intensivstationen und teilweise auch während des Transports mittels Notarztwagen oder Rettungshubschrauber im Rahmen eines Interhospitaltransfers geworden. Es stellt sich vermehrt die Frage, wie im Rahmen eines Kreislaufstillstands bei diesen schwersterkrankten Patienten in Bauchlage vorzugehen ist, um eine qualitativ hochwertige kardiopulmonale Reanimation (CPR) sicherzustellen und gleichzeitig ein größtmögliches Maß an Sicherheit und Schutz für das medizinische Personal zu garantieren.

Material und methoden: Wir führten verschiedene Machbarkeitstest durch, um die Wirksamkeit und Praktikabilität eines mechanischen Thoraxkompressionsgeräts in Bauchlage zu überprüfen, und diskutieren verschiede Aspekte der mechanischen CPR (mCPR) in Bauchlage.

Ergebnisse: In Rückenlage generiert der AutoPulse™ eine konstante Drucktiefe von 3 cm mit einer Frequenz von 84/min. In Bauchlage generiert er eine konstante Drucktiefe von 2,6 cm bei 84/min.

Schlussfolgerung: Eine mCPR ist im Simulationsmodell sowohl in Bauchlage als auch in Rückenlage machbar.

Keywords: CPR in prone positioning; Cardiopulmonary resuscitation; Load-distributing band CPR device; Mechanical chest compression devices; SARS-CoV‑2.

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