20 Years of Follow-up Alloimmunization and Hemolytic Disease in Newborn: Has Anything Changed in the Field Over the Years?
- PMID: 33063311
- DOI: 10.1055/a-1248-2329
20 Years of Follow-up Alloimmunization and Hemolytic Disease in Newborn: Has Anything Changed in the Field Over the Years?
Abstract
Objective: of the study is to research the epidemiological aspects of maternal alloimmunization against erythrocyte antigens of fetuses (AB0, Rhesus, Lewis, Kell, Duffy and others) and to identify the most common types of hemolytic disease of the newborn (HDN) in the West Herzegovina region.
Study design: The 20-year retrospective epidemiological study includes all pregnant women who had been immunologically tested and newborn treated for HDN.
Results: The indirect antiglobulin (IAT) detected antibodies against antigens in 545 (1.8%) pregnant women of the 29 663 who were tested at the Department of Transfusion Medicine. During the 20-year-long study 310 (1.0%) newborn with HDN were treated. Our results indicate that 42% (230/545) of the pregnant women had AB0 immunization. The most common form of HDN is AB0 HDN 64% (199/310), whereas RhD HDN was treated in 19% (59/310) of the newborn infants. ETR was performed on 29 (19%) infants, 21 (72.4%) with AB0 HDN, and 7 (26%) with RhD HDN.
Conclusion: This 20-year-long study concludes that, even though there has been significant progress in the prevention of immunization and proactive treatment of HDN, precautionary measures are still required as is the need for gynecologists and obstetricians to be active. The reasons for this are the non-existence of preventive measures for non-RhD immunization, the irregular immunological screening of RhD positive women in pregnancy in the region encompassed by the study in the past few years. The above raises new questions and recommends further research and monitoring of immunization and HDN treatment worldwide.
ZIEL DIESER STUDIE: war die Untersuchung von epidemiologischen Aspekten mütterlicher Immunisierung gegen fetale Erythrozytenantigene(AB0, Rhesus, Lewis, Kell, Duffy und andere) und die Feststellung von häufigsten Ursachen der hämolytischen Erkrankung des Neugeborenen (MHN) in der Region der West-Herzegowina.
Methoden und probanden: 20-jährige retrospektive epidemiologische Studie umfasste alle Schwangeren, die immunologische getestet sowie Neugeborene, die wegen MHN behandelt wurden.
Ergebnisse: Durch den indirekten antiglobulin Test (IAT) wurden bei 545 (1,8%) Schwangeren Antikörper gegen Antigene nachgewiesen, von 29 663 Probanden, die an der Transfusionsanstalt UHC Mostar getestet wurden. Während der zwanzigjährigen Studie hatten 310 (1,0%) Neugeborene MHN. Unsere Ergebnisse zeigten, dass 42% (230/545) der Schwangeren die AB0-Immunisierung hatten. Die häufigste MHN bei dieser Forschung war die AB0 MHN 64% (199/310), während RhD MHN bei 19% (59/310) der Neugeborenen behandelt wurde.Die Blutaustauschtransfusion (ETR) erfolgte bei 29 (19%) Neugeborenen, 21 (72,4%) bei Neugeborenen mit AB0 MHNund 7 (26%) mit Rh D MHN.
Schlussfolgerung: Obwohl es zu während dieser 20-jährigen Studie zu einem bedeutenden Fortschritt bei der Vorbeugung der Immunisierung und der proaktiven MHN-Behandlung kam, erfordert es weiterhin Vorsichtsmaßnahmen und die Aktivitäten der Gynäkologen und Neonatologen. Grund dafür ist das Nichtbestehen von Vorbeugungsmaßnahmen zur nicht-RhD Immunisierung (67% der Schwangeren hatten Nicht-RhD Antikörper), unregelmäßiges immunologisches Testen von RhD-positiven Schwangeren in den letzten Jahren im Untersuchungsgebiet. All dies eröffnet neue Fragen und Empfehlungen zur Erforschung und Beobachtung der Immunisierung sowie MHN-Behandlung auf der globalen immunologischen Szene.
Thieme. All rights reserved.
Conflict of interest statement
The authors declare no conflict of interest.
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