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Review
. 2021 Feb;60(2):186-192.
doi: 10.1007/s00120-020-01429-w. Epub 2021 Jan 15.

[Quality of care criteria in the treatment of penile cancer]

[Article in German]
Affiliations
Review

[Quality of care criteria in the treatment of penile cancer]

[Article in German]
A Thomas et al. Urologe A. 2021 Feb.

Abstract

Background: Penile cancer is a rare malignancy and the wide range of quality of care associated with it often results in inferior oncologic and functional treatment outcomes.

Objectives: Assessment of the current healthcare situation in clinical routine and identification of the relevant key features and reference values for quality of care.

Materials and methods: Search for relevant peer-reviewed articles and published congress abstracts in Medline, Embase and other databases as well as Google web search engine.

Results: Key quality features of penile cancer management include organ-sparing surgery of the primary tumor, invasive inguinal lymph node staging and systemic treatment. Adherence to treatment guidelines is currently low. Centralization of care has already led to a considerable improvement in the quality of care in some areas and increasing conformity with the guidelines' recommendations.

Conclusion: Centralization of care and networks based on this can significantly improve patient outcomes. Thus, reference values for core parameters of quality cancer care can be generated and validated. Moreover, organ-sparing surgery, invasive lymph node staging and systemic therapy should be increasingly utilized. As a reference value, 90% adherence to the guidelines for these three features is recommended. However, before centralization of care can be introduced, aspects relevant to practical implementation must be addressed, such as the reimbursement of travel costs for those affected, infrastructure costs and instruments to measure quality of life and patient satisfaction after centralization.

Zusammenfassung: HINTERGRUND: Das Peniskarzinom (PeKa) ist eine seltene Tumorentität mit einer großen Schwankungsbreite in der Versorgungsqualität und hieraus resultierenden häufig suboptimalen onkologischen und funktionellen Behandlungsergebnissen.

Ziel der arbeit: Die Fragestellung ist die Analyse der aktuellen Versorgungssituation in der klinischen Routine, Identifikation der relevanten Kernmerkmale und deren Referenzwerte der Therapiequalität.

Material und methoden: Die Recherche bezieht sich auf relevante Peer-review-Publikationen und publizierte Kongressabstracts in Medline, Embase und anderen Datenbanken sowie der Google-Web-Suchmaschine.

Ergebnisse: Die Kernqualitätsmerkmale der PeKa-Versorgung umfassen organerhaltende Chirurgie des Primärtumors, invasives Leistenlymphknotenstaging und systemische Therapie. Die Konformität dieser Parameter mit den Leitlinien ist aktuell flächendeckend niedrig. Zentrumsbildung führte in manchen Regionen zu einer deutlichen Verbesserung der Behandlungsqualität und steigender Anlehnung an die Empfehlungen der Fachgesellschaften.

Schlussfolgerung: Zentrumsbildung und darauf basierende Netzwerke können zu einer deutlichen Verbesserung der Patientenversorgung führen. So können Referenzwerte für die Kernqualitätsmerkmale der Therapie des Tumors generiert und validiert, zudem organerhaltende Chirurgie, invasives Lymphknotenstaging sowie systemische Therapie im zunehmenden Umfang eingesetzt werden. Empirisch könnte der Referenzwert für diese 3 Qualitätskriterien bei 90 % Anlehnung an die Leitlinien angestrebt werden. Vor einer Zentrumsbildung müssen jedoch solche für die praktische Umsetzung relevanten Aspekte wie Übernahme der Reisekosten für die Betroffenen, Ausgaben für die Infrastruktur und Messinstrumente der Lebensqualität und Patientenzufriedenheit nach Zentralisierung adressiert werden.

Keywords: Chemotherapy; Lymphadenectomy; Lymphknotenstaging; Metastasen; Neoplasie.

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References

Literatur

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    1. Misra S, Chaturvedi A, Misra NC (2004) Penile carcinoma: a challenge for the developing world. Lancet Oncol 5:240–247 - PubMed - DOI
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