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Review
. 2021 Apr;124(4):287-293.
doi: 10.1007/s00113-021-00982-z. Epub 2021 Mar 3.

[Extensor tendon injuries of the thumb]

[Article in German]
Affiliations
Review

[Extensor tendon injuries of the thumb]

[Article in German]
M Lenz et al. Unfallchirurg. 2021 Apr.

Abstract

Extensor tendon injuries of the thumb include lesions of the tendons of the extensor pollicis longus, extensor pollicis brevis and abductor pollicis longus muscles. The latter is practically only affected in open injuries. Open injuries require a tendon reconstruction by suture followed by immobilization in the distal and an adequate aftercare depending on the zone of injury. In distal injuries static splinting is applied, whereas proximal injuries from T4 on require a dynamic after-treatment. Different courses of the tendon of the extensor pollicis brevis muscle exist distal to the metacarpophalangeal joint and must be considered. The rare ruptures of the extensor hood at the metacarpophalangeal joint provoke an ulnar displacement of the extensor pollicis longus or both extensor tendons with concomitant lack of active extension in the metacarpophalangeal and interphalangeal joints. This injury is often misdiagnosed as a rupture of the ulnar collateral ligament of the metacarpophalangeal joint. It should be treated by refixation of the ruptured structures. Closed chronic ruptures of the extensor pollicis longus tendon go along with a defect that requires a tendon transfer or a tendon autograft.

Strecksehnenverletzungen des Daumens betreffen die Sehnen der Mm. extensor pollicis brevis, extensor pollicis longus und abductor pollicis longus. Letztere ist praktisch nur bei offenen Verletzungen betroffen. Therapie der offenen Verletzungen ist die Sehnenrekonstruktion durch Naht, gefolgt von einer Ruhigstellung in den distalen Zonen oder einer dynamischen Nachbehandlung in den proximalen Zonen ab T4. Distal des Grundgelenks sind unterschiedliche Varianten des M.-extensor-pollicis-brevis-Verlaufs zu beachten. Bei den seltenen Rupturen der Streckerhaube kommt es zur ulnaren Luxation der langen oder beider Strecksehnen mit Streckinsuffizienz in Grund- und Endgelenk. Diese Verletzung wird häufig als ulnare Seitenbandruptur des Grundgelenks fehlgedeutet und sollte durch Refixation der gerissenen Strukturen therapiert werden. Die geschlossene chronische Ruptur der langen Daumenstrecksehne ist überwiegend eine Defektverletzung, die eine motorische Ersatzplastik oder ein Sehneninterponat erfordert.

Keywords: Extensor pollicis brevis muscle; Extensor pollicis longus muscle; Rupture; Suture techniques; Tendon transfer.

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References

Literatur

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