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. 2022 Jan;119(1):97-108.
doi: 10.1007/s00347-021-01436-y. Epub 2021 Aug 11.

[Hordeolum and chalazion : (Differential) diagnosis and treatment]

[Article in German]
Affiliations

[Hordeolum and chalazion : (Differential) diagnosis and treatment]

[Article in German]
Christiane Loth et al. Ophthalmologe. 2022 Jan.

Abstract

Hordeolum and chalazion are the most frequent inflammatory eyelid tumors. They can occur in association with underlying diseases causing Meibomian gland dysfunction and/or chronic blepharitis. Due to the typical morphological features and clinical course, the diagnosis can mostly be clinically established. The majority of these lesions resolve spontaneously over time. In some instances, surgical intervention is unavoidable. In persistent, recurrent or clinically atypical cases malignant tumors must be excluded as a differential diagnosis by excisional biopsy and histopathological assessment.

Hordeola und Chalazien sind die häufigsten entzündlichen Lidtumoren. Sie können mit Grunderkrankungen, die eine Meibom-Drüsen-Dysfunktion und/oder chronische Blepharitis verursachen, einhergehen. Die Diagnose wird aufgrund des morphologischen Befundes und der Anamnese meist klinisch gestellt. Die Mehrzahl zeigt eine gute Spontanheilung. In einigen Fällen ist eine chirurgische Intervention unumgänglich. Bei persistierenden, rezidivierenden oder atypischen Verläufen sollte immer ein Malignom als Differenzialdiagnose in Erwägung gezogen werden und eine Biopsie mit histopathologischer Aufarbeitung erfolgen.

Keywords: Biopsy; Blepharitis; Eyelid tumor; Meibomian gland dysfunction; Sebaceous carcinoma.

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References

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