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Review
. 2023 Jul;72(7):459-466.
doi: 10.1007/s00101-023-01281-5. Epub 2023 May 26.

[Postoperative delirium in the recovery room]

[Article in German]
Affiliations
Review

[Postoperative delirium in the recovery room]

[Article in German]
Margret Rudy et al. Anaesthesiologie. 2023 Jul.

Abstract

Postoperative delirium during emergence from anesthesia is the most frequent neuropsychiatric complication in the post-anesthesia care unit. In addition to increased medical and especially nursing care efforts, affected patients are threatened with delayed rehabilitation with a longer hospital stay and an increased mortality. It is therefore essential to identify risk factors at an early stage and to implement preventive measures; however, should a postoperative delirium occur in the post-anesthesia care unit despite the use of these preventive measures, it should be detected and treated at an early stage using suitable screening procedures. In this context, working instructions for delirium prophylaxis and standardized test procedures for detection of delirium have been shown to be useful. An additional drug treatment can be indicated when all nonpharmacological options have been exhausted.

Das Delir ist die häufigste neuropsychiatrische Komplikation im Aufwachraum (AWR). Neben einem erhöhten medizinischen, insbesondere pflegerischen Versorgungsaufwand drohen Betroffenen eine verzögerte Rehabilitation mit verlängertem Krankenhausaufenthalt und eine erhöhte Mortalität. Daher sind ein frühzeitiges Erkennen von Risikofaktoren und die Durchführung möglicher Präventionsmaßnahmen essenziell. Sollte trotz Anwendung dieser Präventionsmaßnahmen postoperativ im AWR ein Delir auftreten, sollte dieses durch die Anwendung geeigneter Screeningverfahren rechtzeitig erkannt und therapiert werden. Hierbei erweisen sich Arbeitsanweisungen zur Delirprophylaxe und standardisierte Testverfahren zur Detektion eines Delirs als hilfreich. Nach Ausschöpfung nichtpharmakologischer Therapieverfahren kann eine zusätzliche medikamentöse Therapie indiziert sein.

Keywords: Delir prevention; Post-anesthesia care unit; Postoperative complications; Risk factors; Screening.

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