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Review
. 2023 Sep;52(9):729-737.
doi: 10.1007/s00132-023-04421-2. Epub 2023 Aug 9.

[The use of distraction osteogenesis for the reconstruction of bone defects following resection of malignant bone tumours]

[Article in German]
Affiliations
Review

[The use of distraction osteogenesis for the reconstruction of bone defects following resection of malignant bone tumours]

[Article in German]
Ulrich Lenze et al. Orthopadie (Heidelb). 2023 Sep.

Erratum in

Abstract

The reconstruction of extensive bone defects following resection of malignant bone tumours is a challenge and is mainly influenced by tumour-related factors. In defect reconstructions using distraction osteogenesis isotropic, high-quality (new) bone is formed. For the reconstruction of bone defects and secondary limb length discrepancies following tumour resection, predominately three techniques have been described: bone transport, primary shortening and secondary lengthening, as well as "bio-expandable tumour endoprostheses". The use of distraction osteogenesis represents an excellent method for defect reconstruction and treatment of secondary limb length discrepancies following bone tumour resection. Due to the complex anatomical preconditions in tumour patients, a high degree of expertise in distraction osteogenesis (and tumour endoprostheses) is paramount. Therefore, treatment of these patients at highly specialised centres is recommended.

Die Rekonstruktion bei ausgedehnten ossären Defekten nach Resektion maligner Knochentumoren ist schwierig und wird maßgeblich von tumorassoziierten Kriterien beeinflusst. Durch die Kallusdistraktion erfolgt eine Rekonstruktion mit biologisch hochwertigem, primär isotropem Knochengewebe. Nach Tumorresektion sind vorwiegend 3 Rekonstruktionstechniken unter Verwendung einer Kallusdistraktion etabliert: klassischer Segmenttransport, primäre Verkürzung und sekundäre Verlängerung, sowie „bioexpandierbare Prothesen“. Die Verwendung der Kallusdistraktion stellt ein ausgezeichnetes Verfahren dar, um neben der Rekonstruktion bei langstreckigen knöchernen Defekten nach Tumorresektion auch resultierende Längendifferenzen zu behandeln. Aufgrund der meist komplexen Verhältnisse bei Tumorpatienten ist jedoch ein hohes Maß an Expertise in der Durchführung von Kallusdistraktionen (und ggf. tumorprothetischen Versorgungen) erforderlich, weshalb eine Behandlung an spezialisierten Zentren empfohlen wird.

Keywords: Biological reconstruction; Bone cancer; Callus distraction; Growing prosthesis; Limb length discrepancy.

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