[New developments in the fight against bacterial infections : Update on antiobiotic research, development and treatment]
- PMID: 37644177
- DOI: 10.1007/s00108-023-01567-1
[New developments in the fight against bacterial infections : Update on antiobiotic research, development and treatment]
Erratum in
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Erratum zu: Neue Entwicklungen in der Bekämpfung bakterieller Infektionen.Inn Med (Heidelb). 2023 Nov;64(11):1129. doi: 10.1007/s00108-023-01606-x. Inn Med (Heidelb). 2023. PMID: 37855884 German. No abstract available.
Abstract
Infections caused by pathogens with antimicrobial resistance (AMR) pose a threat to modern healthcare and have triggered the development of comprehensive national and global action plans against the spread of AMR. These include an increasing global network with the focus on rational antibiotic use, innovative strategies on antibiotic research and development, and new therapeutic approaches in antibacterial drug research. In Europe 671,689 infections associated with AMR pathogens and 33,110 deaths directly related to AMR were counted in just 1 year. Globally, resistant Staphylococcus aureus, Escherichia coli, pneumococci, Klebsiella pneumoniae, Acinetobacter baumannii, and Pseudomonas aeruginosa are the most common pathogens in the context of these deaths. Resistance to antibiotics in major drug classes such as beta-lactams and fluoroquinolones is particularly common. Strategies for overcoming the global AMR crisis address research on AMR emergence and spread, promoting campaigns for responsible antibiotic use, and improving infection prevention. The identification of new antibiotics and treatment approaches and the development of new strategies to contain the spread of AMR are essential. Newly approved substances include delafloxacin, lefamulin, and meropenem-vaborbactam. New antibiotics that are well advanced in clinical trials are aztreonam-avibactam, sulbactam-durlobactam, omadacycline, and type II topoisomerase inhibitors. Much interest is also being shown in the development of new therapeutic approaches such as bacteriophage treatment.
Infektionen durch Erreger mit antimikrobiellen Resistenzen (AMR) stellen eine Bedrohung für die moderne Gesundheitsversorgung dar und haben die Entwicklung umfassender nationaler und internationaler Aktionspläne gegen die AMR-Ausbreitung ausgelöst [19]. Dies beinhaltet eine zunehmende globale Vernetzung, in deren Fokus der rationale Antibiotikaeinsatz, die Entwicklung neuer Antiobiotika sowie neuer Therapieansätze und innovative Strategien in der antibakteriellen Wirkstoffforschung stehen. In Europa wurden 671.689 mit AMR-Erregern assoziierte Infektionen und 33.110 Todesfälle, die direkt im Zusammenhang mit AMR stehen, innerhalb nur eines Jahres gezählt [19]. Resistente Stämme von Staphylococcus aureus, Escherichia coli, Pneumokokken, Klebsiella pneumoniae, Acinetobacter baumannii und Pseudomonas aeruginosa sind im Kontext dieser Todesfälle die häufigsten Erreger [17]. Besonders häufig sind Resistenzen gegen Antibiotika der wichtigsten Substanzklassen wie β‑Laktame und Fluorchinolone [5]. Strategien für die Bewältigung der globalen AMR-Krise adressieren neben der Erforschung der AMR-Entstehung und -Ausbreitung, der Förderung von Kampagnen für den verantwortungsvollen Antibiotikaeinsatz auch die Verbesserung der Infektionsprävention. Die Identifikation neuer Antibiotika und Therapieansätze sowie die Entwicklung neuer Strategien zur Eindämmung der AMR-Ausbreitung sind dabei unerlässlich [19]. Zu den neu zugelassenen Substanzen zählen Delafloxacin, Lefamulin und Meropenem-Vaborbactam. Neue Antibiotika, die in der klinischen Prüfung weit fortgeschritten sind, sind Aztreonam-Avibactam, Sulbactam-Durlobactam, Omadacyclin und Typ-II-Topoisomerase-Hemmstoffe. Viel Interesse besteht daneben an der Entwicklung neuer Therapieansätze wie der Bakteriophagentherapie.
Keywords: Antibiotic stewardship; Delafloxacin; Drug resistance, microbial; Lefamulin; Phage treatment.
© 2023. The Author(s), under exclusive licence to Springer Medizin Verlag GmbH, ein Teil von Springer Nature.
References
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