[Plastering-A technique fallen into obscurity]
- PMID: 38349414
- DOI: 10.1007/s00113-024-01422-4
[Plastering-A technique fallen into obscurity]
Abstract
Immobilization of fractures and dislocations is a basic technique in orthopedic trauma surgery care. The orthopedic surgeon should be familiar with the various materials, techniques and possible complications. Despite other techniques, the classical white plaster cast remains an integral part of orthopedic trauma surgery care. The application of such a cast must be learned as failure to observe the basic principles can result in harm to the patient. In many hospitals, the application of a plaster cast is delegated to the nursing staff according to the physician's instructions. As a result, many young medical colleagues lack the knowledge of how to apply a plaster cast. In addition to the treatment of fractures, immobilization after dislocation, inflammation and ligamentous injuries are some of the areas of application. In this article the application of a plaster cast is described based on a case study, from the indications to the execution and possible complications.
Die Ruhigstellung von Frakturen und Luxationen gehört zur Basistechnik der unfallchirurgischen Versorgung. Das Wissen über die verschiedenen Materialien, Techniken und möglichen Komplikationen sollte in der Unfallchirurgie bekannt sein. Der klassische Weißgips ist trotz anderer Techniken weiterhin fester Bestandteil in der unfallchirurgischen Versorgung. Die Anlage eines solchen Gipses muss erlernt werden, da bei Nichtbeachtung der Grundlagen Schäden für den Patienten drohen. In vielen Kliniken wird die Anlage eines Gipses nach ärztlicher Indikationsstellung an die Pflege delegiert, hierdurch fehlt jungen ärztlichen Kollegen das Wissen über die Durchführung. Neben der Versorgung von Frakturen gehört die Ruhigstellung nach Luxationen, Entzündungen und ligamentären Verletzungen zu den Einsatzgebieten. Im Folgenden wird die Anlage eines Gipses anhand eines Fallbeispiels von der Indikation über die Durchführung bis hin zu den möglichen Komplikationen detailliert behandelt.
Keywords: Ankle fracture; Fracture dislocation; Immobilization; Orthopedic surgery; Reposition.
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References
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