[Update on minimally-invasive treatment of Achilles tendon rupture]
- PMID: 39271525
- DOI: 10.1007/s00132-024-04557-9
[Update on minimally-invasive treatment of Achilles tendon rupture]
Erratum in
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Erratum zu: Update minimal-invasive Therapie der Achillessehnenruptur.Orthopadie (Heidelb). 2024 Oct 17. doi: 10.1007/s00132-024-04573-9. Online ahead of print. Orthopadie (Heidelb). 2024. PMID: 39420156 German. No abstract available.
Abstract
Background: Percutaneous and minimally invasive suturing techniques are very important in the treatment of acute Achilles tendon ruptures because they combine the advantages of surgical treatment (low re-rupture rate) and non-opervative treatment (low risk of complications). In the authors' approach, the percutaneous, peritendineum-preserving technique with the Dresden instrument has proven itself as a standard treatment for 20 years.
Dresden technique: Strict adherence to the original Dresden technique with posteromedial incision and subfascial preparation is crucial for the safe avoidance of the sural lesions regularly reported in percutaneous procedures. The rupture zone and the peritendineum should not be opened. By adding a third suture and using non-absorbable suture material, stability comparable to the open Krackow suture technique is achieved. Functional aftertreatment with protection in a special boot and appropriate supervision of the patient aims at early rehabilitation while minimizing the risk of re-rupture or loss of tension.
Outlook: The focus of future efforts should be to further improve treatment results through individualized postoperative treatment adapted to tendon healing.
Zusammenfassung: HINTERGRUND: Perkutane und minimal-invasive Nahttechniken haben in der Behandlung der akuten Achillessehnenruptur einen hohen Stellenwert, da sie die Vorteile der operativen Therapie (niedrige Rerupturrate) und konservativen Therapie (niedriges Komplikationsrisiko) vereinen. Im eigenen Vorgehen hat sich die perkutane, Peritendineum-erhaltende Technik mit dem Dresdner Instrument seit 20 Jahren als Standardtherapie bewährt.
Dresdner technik: Entscheidend für die sichere Vermeidung der bei perkutanen Verfahren regelmäßig berichteten Suralisläsion ist eine strikte Einhaltung der originalen Dresdner Technik mit posteromedialer Inzision und subfaszialer Präparation. Die Rupturzone und das Peritendineum sollen nicht eröffnet werden. Durch die Hinzufügung einer dritten Naht und die Verwendung von nicht resorbierbarem Nahtmaterial wird eine der offenen Krackow-Naht vergleichbare Stabilität erreicht. Die Nachbehandlung erfolgt funktionell unter Protektion in einem Spezialstiefel und entsprechender Supervision des Patienten, um das Risiko einer Reruptur oder des Vorspannungsverlustes zu minimieren.
Ausblick: Schwerpunkt künftiger Anstrengungen sollte eine weitere Verbesserung der Behandlungsergebnisse durch eine individualisierte, an die Sehnenheilung adaptierte, postoperative Behandlung sein.
Keywords: Sural nerve; Surgical instruments; Suture technics; Tendon injuries; Treatment outcome.
© 2024. The Author(s), under exclusive licence to Springer Medizin Verlag GmbH, ein Teil von Springer Nature.
References
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