Skip to main page content
U.S. flag

An official website of the United States government

Dot gov

The .gov means it’s official.
Federal government websites often end in .gov or .mil. Before sharing sensitive information, make sure you’re on a federal government site.

Https

The site is secure.
The https:// ensures that you are connecting to the official website and that any information you provide is encrypted and transmitted securely.

Access keys NCBI Homepage MyNCBI Homepage Main Content Main Navigation
. 2024 Nov 15;41(5):Doc60.
doi: 10.3205/zma001715. eCollection 2024.

Introducing entrustable professional activities for postgraduate medical training in Switzerland

Affiliations

Introducing entrustable professional activities for postgraduate medical training in Switzerland

Severin Pinilla et al. GMS J Med Educ. .

Abstract

Introduction: Graduate medical education is being reformed in many countries, with a focus on the principles of competency-based medical education (CBME). A main novel aspect in this context is the implementation of entrustable professional activities (EPAs). The introduction of EPAs aims to better align training curricula with clinical practice, provide individualized supervision, and enhance the quality of feedback.

Project description: This project report presents the development of a national strategy and the initial results of implementing entrustable professional activities in the Swiss context.

Results: Affiliated with the Swiss Institute of Medical Education (SIME), an EPA-Commission was established with the mandate to develop a strategy and provide guidance to medical specialty societies. To date, 28 out of 45 specialty societies have sought advice from the EPA-Commission and have begun developing EPAs. Concurrently, the Commission has expanded the national faculty development courses, adapted the content, started offering multilingual courses, and has published a series of articles on CBME and EPAs. Selected pilot hospitals are now planning to implement EPA-based graduate medical education curricula. Additionally, the introduction of a nationwide electronic solution (app) for assessing EPAs is planned.

Conclusion: The introduction of EPAs in graduate medical education is a multilayered project. In addition to medical education aspects, various social, organizational, and professional-political factors are crucial for the transformation processes. In the Swiss context, such a reform has been successfully initiated. Continuous evaluations of the ongoing projects will provide further insights for competency-based graduate medical education reforms.

Einleitung: Die ärztliche Weiterbildung wird in zahlreichen Ländern reformiert. Im Zentrum stehen dabei die Prinzipien der kompetenzbasierten Aus- und Weiterbildung (Competency-based Medical Education, CBME). Eine wesentliche Neuerung in den letzten Jahren ist hierbei die Arbeit mit Entrustable Professional Activities (EPA). Deren Einführung zielt wesentlich auf eine bessere Passung von Weiterbildungscurricula und klinischer Arbeit, individualisierter Supervision und Verbesserung der Feedbackqualität ab.

Projektbeschreibung: Im vorliegenden Projektbericht werden eine nationale Strategieentwicklung und erste Ergebnisse der Entwicklung von Entrustable Professional Activities im schweizerischen Kontext dargestellt.

Ergebnisse: Angegliedert an das schweizerische Institut für ärztliche Weiter- und Fortbildung (SIWF) wurde eine EPA-Kommission mit dem Auftrag einer Strategieentwicklung und Beratung der Fachgesellschaften eingerichtet. Insgesamt 28 von 45 Fachgesellschaften haben bisher die Beratung durch die EPA-Kommission für die EPA-Entwicklung in Anspruch genommen und mit der EPA-Entwicklung begonnen. Begleitend wurde durch die Kommission das nationale Fakultätsentwicklungsangebot inhaltlich und mehrsprachig weiterentwickelt und eine Artikelserie zu CBME und EPAs publiziert. Ausgewählte Pilotspitäler planen nun EPA-basierte Implementierungen entsprechender Weiterbildungscurricula. Zudem ist die Einführung einer landesweiten elektronischen Lösung (APP) zur Erfassung der EPAs vorgesehen.

Schlussfolgerung: Die Einführung von EPAs in der ärztlichen Weiterbildung ist ein komplexes Projekt. Dabei spielen verschiedene gesellschaftliche, organisatorische und berufspolitische Rahmenbedingungen, neben den medizindidaktischen, eine entscheidende Rolle für Umgestaltungsprozesse. Im schweizerischen Kontext konnte eine solche Reform erfolgreich gestartet werden. Kontinuierliche Evaluationen der laufenden Projekte werden weitere Erkenntnisse für kompetenzbasierte Weiterbildungsreformen liefern.

Keywords: change management; competency-based medical education; entrustable professional activities; faculty development.

PubMed Disclaimer

Conflict of interest statement

The authors declare that they have no competing interests.

Figures

Table 1
Table 1. List of specialties/professional societies that are already developing and/or using EPAs. This is an ongoing process, and the table reflects the status as of October 2024.
Table 2
Table 2. List of subspecialty programs for which EPAs are already being developed. This is an ongoing process, and the table reflects the status as of October 2024.

Similar articles

References

    1. Frank JR, Snell LS, Ten Cate O, Holmboe ES, Carraccio C, Swing SR, Harris P, Glasgow NJ, Campbell C, Dath D, Hareden RM, Iobst W, Long DM, Mungroo R, Richardson DL, Sherbino J, Silver I, Taber S, Talbot M, Harris KA. Competency-based medical education: theory to practice. Med Teach. 2010;32(8):638–645. doi: 10.3109/0142159X.2010.501190. - DOI - PubMed
    1. Frank JR, Snell LS, Oswald A, Hauer KE International CBME Collaborators. Further on the journey in a complex adaptive system: Elaborating CBME. Med Teach. 2021;43(7):734–736. doi: 10.1080/0142159X.2021.1931083. - DOI - PubMed
    1. Frank JR, Mungroo R, Ahmad Y, Wang M, De Rossi S, Horsley T. Toward a definition of competency-based education in medicine: a systematic review of published definitions. Med Teach. 2010;32(8):631–637. doi: 10.3109/0142159X.2010.500898. - DOI - PubMed
    1. Frank JR, Danoff D. The CanMEDS initiative: implementing an outcomes-based framework of physician competencies. Med Teach. 2007;29(7):642–647. doi: 10.1080/01421590701746983. - DOI - PubMed
    1. Hall AK, Schumacher DJ, Thoma B, Caretta-Weyer H, Kinnear B, Gruppen L, Cooke LJ, Frank JR, Van Melle E ICBME Collaborators. Outcomes of competency-based medical education: a taxonomy for shared language. Med Teach. 2021;43(7):788–793. doi: 10.1080/0142159X.2021.1925643. - DOI - PubMed

MeSH terms