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. 1981;232(2):165-77.
doi: 10.1007/BF00505035.

Coronavirus-associated antibodies in nasopharyngeal carcinoma and infectious mononucleosis

Coronavirus-associated antibodies in nasopharyngeal carcinoma and infectious mononucleosis

W Arnold et al. Arch Otorhinolaryngol. 1981.

Abstract

Coronavirus-like particles are found within the cytoplasm of NPC tumor cells, within the cytoplasm of the tumor cells of the regional metastases, and within tumor cells grown on nude mice. For the immunologic identification of the coronaviruses, the cultures of human tracheal epithelium (MRC-C) were used and inoculated with a known coronavirus strain. Whereas blood sera from NPC patients (n = 73) contain significantly elevated antibody titers against corona viruses, unselected sera from patients without NPC showed a low antibody titer (n = 83). Only patients suffering from infectious mononucleosis (n = 40) showed a titer pattern similar to that of NPC patients. For demonstration of antigen-antibody reaction within the NPC tumor cell cytoplasm, sera with a high antibody content against coronaviruses deriving from other than NPC patients or anticoronavirus sera from rabbits were used. By indirect immunofluorescence, the NPC tumor cells showed a bright cytoplasmic fluorescence. No fluorescence was seen when tumor cells were exposed to human sera with known low or absent corona antibody titer or to normal rabbit sera. The results indicate that next to a DNA virus infection (EBV), an RNA virus infection (coronavirus) may play a role in NPC as well as in infectious mononucleosis.

Coronavirusähnliche cytoplasmatische Einschlüsse waren in Tumorzellen des Nasopharynxkarzinoms, seiner Metastase und nach Transplantation auf die nackte Maus elektronenoptisch gefunden worden. Zur immunofluoreszenzmikroskopischen Darstellung der Coronaviren wurden Zellkulturen aus menschlichen Trachealepithelien benutzt, die mit einem bekannten Stamm von Coronaviren infiziert wurden. Die infizierten Zellkulturen dienten als bekanntes Antigen, an dem mittels des indirekten Immunfluoreszenztestes 83 Kontrollseren, 73 Seren von NPC-Patienten und 40 Seren von Patienten mit gesicherter Mononucleose ausgetestet wurden. Es ließ sich eindeutig nachweisen, daß Patienten mit NPC oder IM einen signifikant höheren Antikörpertiter im Serum besitzen als gesunde Vergleichspersonen oder Patienten mit anderen Erkrankungen. Ferner benützten wir vom Kaninchen stammende Anti-Corona-Antikörper, um an der Tumorzelle des NPC die ausschließliche cytoplasmatische Lokalisation des Antigens nachzuweisen. Während beim EBNA-Test zum Nachweis der kerngebundenen Epstein-Barr-Antigene ausschließlich die Tumorzellkerne fluoreszieren, leuchten in den Tupfpräparaten des gleichen Tumormaterials beim Coronatest nur die cytoplasmatischen Zellanteile. Die Untersuchungen deuten an, daß beim Nasopharynxkarzinom und bei der infektiösen Mononucleose neben der bekannten Epstein-Barr-Virusinfektion (DNS-Viren) auch eine RNS-Virusinfektion (Coronaviren) eine Rolle spielen können.

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References

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